Thursday 29 December 2011

Dunia yang kian kosong....

Allahuakhbar.....

Aku tak pernah berblog.....tanggal 22/12/2011 aku mula peka dengan blog sebab apa tau...sebab aku rasa takut nak dekat dengan kawan-kawan....aku terbaca satu entry dalam satu laman web yang seakan-akan menampar muka aku yang selama ini BONGKAK...EGO...ANGKUH....dan kali ni tamparan tu sangat hebat buat aku...nasib baik masa aku baca tu aku tengah duduk tapi still rasa nak pitam...entahlah...kredit tu pada pemilik entry tersebut kerana benar-benar telah berjaya memberi kesan pada saya...

Aku pergi kerja macam biasa tapi hati terawang-awang....aku balik kampung tanggal 24 - 27 Disember, pun aku rasa kosong....teringin nak peluk abah dengan mak...teringin nak bergaul mesra dengan adik-adik dan anak-anak buah tapi seakan ada 'sesuatu' menghalang....

Aku lihat wajahku dicermin, dah la muram tidambah lak kesan-kesan ruam dan menmgelupas kat muka aaku ni....sayu jer....jauh aku fikirkan....

29 Disember...aku mengharap sesuatu yang positif....dari Tuhan yang sudah lama aku menjengukNya....5 minit pertama aku mengucap, berzikir....Alhamdulillah...semuanya positif....aku kegirangan...selepas 20 minit...aku menjadi sangsi semula...gundah gulana...tapi masa tu kat pejabat tengah ada jamuan so cuba control...

31 Disember nanti sekali lagi akan aku cuba dapatkan sesuatu yang positif....insyaAllah Tuhan Maha Penyayang Maha Pengasih Maha Pengampun....4 Januari, 20 Mac, 20 Jun 2012 adalah tarikh yang sangat mendebarkan....apa sahaja keputusan kala itu akan ku terima dengan redha, insyaAllah...hidup kita sudah ditentukan....

Apapun penantian itu sangat menyeksakan...aku akan rasa kosong sepanjang waktu ini...taapi aaku ada Tuhan yang sentiasa mendengar rintihan aku insyaAllah....

Apa yang aku runsingkan insyaAllah akan aku kongsikan setapak demi setapak...sedikit demi sedikit...apa pun jawapannya itu nanti...aku tekad untuk berubah ke arah kebaikan....insyaAllah...

Alhamdulillah dengan berblog ini akan mengisi segala 'kekosongan' yang aku rasakan itu....

ok lah nak tengok cerita tentang dhia last episode...:) 19:02 29.12.2011

6 comments:

  1. bila baca balik ada kesilapan susun ayat...tak pandai lagi guna ayat...maaf yer...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum...

    boleh x saya tahu ttg tarikh2 yg mendebarkan saudara.... 4 Januari, 20 mac dan 20 Jun 2012.... kalau x keberatan balas kat emel yea... :-)

    ReplyDelete
  3. 4 januari - jangkaan 2 minggu selepas saya MUNGKIN DIDAPATI diajngkiti...

    20 mac - 3 bulan

    20 jun - 3 bulan

    ReplyDelete
  4. thanks.. awak ada emel x? saya ada benda nak share ngan awak.... penting.. :-)

    ReplyDelete
  5. saya dah send.. check emel... :-)

    ReplyDelete